Magnesiumvlokken bij ontspanning

Ontspanning en magnesium


magnesium en ontspanning

Magnesiumvlokken bij ontspanning. Het is algemeen bekend dat magnesium ontspant. Niet alleen de spieren maar ook onze geest komt tot rust bij voldoende magnesium in het lichaam. Bij een tekort aan magnesium blijven we onrustig en gespannen waardoor we ook vaak moe worden.

Je kunt voor een gezondheidsboost ook een magnesium voedingsupplement mengen met vruchtensappen en smoothies.


Gebruik magnesiumvlokken bij ontspanning

Het water moet een temperatuur van ongeveer 37 graden Celsius hebben, en de duur van het bad moet ten minste 20 minuten zijn.
1 kg. tot 2 kg magnesiumvlokken zijn nodig voor een vol standaard formaat bad. Om een tekort aan magnesium te verhelpen, raden wij aan 2 ligbaden per week te nemen gedurende een aantal weken.
Hoeveel baden en gedurende welke periode je een bad moet nemen is moeilijk te zeggen, vaak merk je al na een paar weken verbetering. Blijf wel minstens 1 x per week een ligbad of voetbad nemen om je magnesiumgehalte op peil te houden.

Bij voetbaden raden wij aan om 2-3 maal per week een voetbad te nemen gedurende een aantal weken. Daarna 1 x per week om je magnesiumgehalte op peil te houden.

Meer lezen? Klik hier

Lig en voetenbaden met magnesiumvlokken

Een totale ontspanning wordt bevorderd met behulp van dagelijkse magnesiumvlokken voetenbaden, ligbaden of door het transdermaal (via de huid) aan te brengen van magnesium serum of olie. Lig en voetenbaden met magnesiumvlokken hebben vlak voor het slapen gaan een buitengewoon rustgevend effect. Via kwalitatief hoogwaardige vloeibare magnesium voedingssupplementen kan magnesiumsuppletie natuurlijk ook.